21 Eylül 2022 Çarşamba

Lefkada Adası Plajları - Videolu yazı

Bu yaz sonu, pek bilinmeyen ve ulaşımı zor Yunan Adaları’ndan birine Lefkada’ya gittim. Atina’dan 4 saat süren araç yolculuğu ile gittiğim adaya, Atina’dan Kefalonya’ya uçakla gidip sonra 3 saat süren feribot yolculuğu ile de ulaşabiliyorsunuz. İtalya’ya yakın konumdaki bu adanın doğası ve masmavi denizi görülmeye değer.

Agios Nikitas kumsalından bot servisi ile Milos Pilajı’na gittim ilk önce.
Sonrasında birçok beach club’ın olduğu Kathisma Beach’e vardık. Şezlong kiralama olayına girmedik çünkü bir gün içerisinde birçok pilajı gezecektik.

En beğendiğim pilaj zaten dünyanın en iyileri arasında sayılan Porto Katsiki oldu. 100 basamaklı merdivenle tepeden inilen pilaja varmak için virajlı yolları geçtik. Yakınlarda benzin istasyonu bile olmayan bu bölgeye giderken araçlar hazırlığını önceden iyi yapmalı. Gün sonunda eşsiz manzarayı seyretmek için deniz fenerine çıktık. Youtube için güzel bir video yaptım. Virajlı yolların yorgunluğu ile çekim yaptığım mikrofonu kaybetmem bu tatilin hatırası oldu.

Adanın çılgın bir gece hayatı yok. Akşam Romeo + Julie adlı bir kokteyl bara gittik. İki ayağına birbirinden farklı model ayakkabı giyen dövmeli bar sahibinin köpeklerinin ismini alan mekanda esprili isimlere sahip kokteyller var. Yunanca anlamadığım için arkadaşlarım bana tercüme etti.

Adada görülecek çok yer var ama ben günübirlik kısa bir hafta sonu gezisi olarak gittiğim Lefkada’yı beğendim. Güzel pilajları görmek için döne döne virajlı yolları geçtiğinize değiyor. Yol kenarlarında yağ, kekik  gibi ürünler satanlar görebilirsiniz. Aşağıdaki youtube videomu izleyip beğenmeyi ve kanalıma abone olmayı unutmayın.