18 Ekim 2010 Pazartesi

Doğu İzlenimlerim-1 (Gaziantep)

Efes Pilsen Blues Festival turnesi için 13 ekim çarşamba gününün ilk saatlerinde sabah 06:00'da Gaziantep uçağına bindim. Turne izlenimlerimin detaylarını çok yakında blog.efespilsen.com.tr adresinden okuyacaksınız. Şimdilik sizlere konser öncesi ekiple yaptığım şehir turundan bahsedeceğim.

Başta da belirttiğim gibi sabahın erken saatlerinde uçağa bindim. Kucağında bebeğiyle uçağa binen annelerin yanıma oturmaması büyük şanstı. Çünkü kalkış anından itibaren bebeklerden birinin ağlayışları rahatsız edici boyuta ulaşmıştı. Öyle ki hostesler panik olup su servisi yaptılar. Ağlamaktan katılan çocuk uçağın kalkışından bir müddet sonra sakinleşti ve herkes memnun oldu. Onlar için de zor tabi. Uçuşta kulakları tıkanan bebekler hep böyle tepki veriyormuş.

1 saat 10 dakika süren uçuşun ardından Gaziantep'e ulaştım ve ekiple birlikte kalacağım The Anatolian Hotel'e vardım.

Sabah otelde kahvaltı  ettik ve o esnada festivalde sahne alacak bazı ünlülerle tanıştım. Öğlen festivalin yapılacağı yeri incelemeye gittik, öğleden sonra da kısa bir şehir turu yaptık.
(Bunlar kurumsal blogda olacak!)

İmam Çağdaş Kebap & Baklava

Antep'in baharatlı leziz yemekleri, kebapları ve baklavaları meşhur biliyorsunuz. İmam Çağdaş'a uğramadan olmaz dediler. Ekiple birlikte kebap vs. yedikten sonra baklava faslına geçtik.

Bu restorantın bir  diğer özelliği ülkenin neresinden olursanız olun telefonla baklava siparişi verip bulunduğunuz yere getirtebiliyormuşsunuz. Ben, hazır oradayken özel kare baklavasından aldım.

Tatlı yendi ama ondan önce gavurdağı salatasından ve hızla ağzıma attığım acı biberden gözlerim yaşarmıştı:)

Yemekten sonra baharatçıları, bakırcıları ve hediyelik eşya satan dükkanları gezdik. Dönüşte çarşıdan bir kavanoz-annemin özel isteği üzerine- yeşil biber salçası aldım. İstanbul'a dönerken çantama nasıl sığdırdım bilmiyorum:)

Sağda Bakırcılar Çarşısı'ndan bir görüntü görüyorsunuz. Bakır tabak, çanak, davul... Her şey var...
Doğu turnesinde, Gaziantep'ten sonra 14 ekim'de Diyarbakır'a geçtik. Orada gerçekleşen Efes Pilsen Blues Festival de çok renkli görüntülere sahne oldu. Diyarbakır'da daha çok yer gezdik. İçinde surlar, kaleler olan otantik bir şehir; Diyarbakır. Başka bir dünya!

Gaziantep'ten Diyarbakır'a blues sanatçılarının turne otobüsüyle geçmiş olmam ayrı bir macera! Biliyorsunuz Ankara'ya Efes Pilsen World Cup'a da Efes Kızları otobüsüyle gitmiştim. (bkz.burada) Sanatçılar o kadar samimi ve şendi ki hiç birinde kapris yok. E-mail adresleri verdiler, benden çektiğim fotoğrafları istediler. Yollayacağıma söz verdim. Hepsi turne boyunca değişik bölgelerimizi gezme fırsatı buluyor. Gördüm ki ülkemize gerçekten hayran kalmışlar. Dönüşte hepsiyle vedalaşarak İstanbul'da yine görüşeceğimizi söyledim.

Blues Festival ekibi 5 kasım İstanbul durağına kadar farklı şehirlerde yoluna devam edecek. Yeni fotoğraflarla dolu geniş gözlem yazımı  sonra yayınlayacağım...

Gaziantep izlenimlerim için tıkla: http://blog.efespilsen.com.tr/2010/10/19/gaziantepte-efes-pilsen-blues-festival-coskusu/