27 Mart 2009 Cuma

melis ve yeni hastalıklar


"Melis ve yaşamı" konulu yazılarıma ara vermiştim. Ancak yaşananlar yazmamı gerektirecek kadar şok edici...

Melis,kış günlerinde zorunlu antidepresan ilaçlarını içerek huzur buluyordu. Bazen ilaçları içmemesi durumunda birşeylerin değişmeyeceğini düşünerek ilaç içmeyi bırakacağını söylüyordu. Haklıydı da. Çoğu antidepresanın kilo aldırdığı bir gerçek. (özellikle manik depresif tedavisindeki ilaçlar.) Bipolar bozukluk için kullandığı duygu durum dengeliyiciler başka hastalıkların tedavisinde de kullanılıyor. Örneğin epilepsi hastalarının bile aynı ilacı içtiğini düşünürsek Melis isyan etmekte çok haklı. Hele prospektüsler intihar mektubu gibi. Yan etkiler çok fazla. Tabi bu yan etkiler herkeste görülmeyebilir.

Kış günleri gayet huzurlu geçiyordu ta ki geçen gün Melis'in dudağında bir uçuk çıkana kadar. Uçuktan ne olur? demeyin. Bir uçuk yüzünden insan ölebiliyor. Önce boğaz ağrısı oldu sonra gözleri yanmaya başladı. Üşüttü sandılar,iğneler yaptılar. Dudağındaki uçuk büyüdü koca bir yara oldu. Diş etlerine kadar ulaştı bu yaralar. Ağzını açamaz hatta konuşamaz hale geldi.

Sonunda araştırma hastanesine yatırdılar. Yaralar tüm vücudunu sarmıştı. Ayak altları bile yara oldu,yürüyemiyordu artık. Hastanedeki doktorlar tetkiklere başladı. Bu yaraların sebebini araştırmaya başladılar.

Sebebi Stevens-Johnson Sendromu olarak belirlendi. Bugünlerde içmeye başladığı son ilacın bu hastalığa yol açtığı kesinleşti. Zaten prospektüsünde de ileri derecede döküntü nadir olarak görülebilir yazan bu ilaç yüzünden Melis büyük bir tehlike atlattı. Yaralar göze ulaştığında körlüğe neden olabiliyor. Ciğerlere ulaşmamış allahtan...Gözleri için de damlalarla koruyucu tedavi uyguluyorlar.

Peki şimdi ne olacak? Yaz döneminde coşan Melis tam yaz öncesi ilaçlarını kesecek...

Doktorlar yaşadığı bu ölümcül tehlikeden sonra Melis'in bipolar bozukluğu da yenmiş olabileceğini söylüyor.

Son aldığım duyumlara göre Melis halen hastanede. Yaraları iyileşmeden hastaneden taburcu edilmez herhalde. Bu johnson sendromuna neden olan-yani son içtiği ilacı yazan-doktor da Melis'in hastanedeki fotoğrafını görmüş. (Başka bir doktor cep telefonu ile kızın resmini çekerek ilacı yazan doktora göndermiş.)

Doktorluk da zor iş. Psikolojik tedavi için yazılan bir ilaç Melis'te ölümcül bir sendroma neden oldu. Doktorlara da güvenemeyecek miyiz artık? İlaç içmekten korkacağız bu gidişle...

Ölüm tehlikesi atlatan Melis'in hayata bakışı nasıl değişecek çok merak ediyorum.
Sağlığınızın kıymetini bilin...

1 Yorum

  1. ay bi anda basligini okuyup nasil tirsarak linke tikladim anlatamam!!! tikladim, okudum, ve dehsete dustum biraz acikcasi. hepsinden de onemlisi, ordaki melis'in ben olmadigima sevindim bi an da:/

    YanıtlaSil

Bu yazım hakkında sen de bir yorum yaz, rahatla!

 

FACEBOOK

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks
Bumerang - Yazarkafe

INSTAGRAM

Instagram

ÜYE OL

Mail Adresini Yaz, Rahat Yazar'dan En Güncel Haberler Gelsin!:

© Rahat Yazar
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0