12 Kasım 2012 Pazartesi

Şehirden Kaçış: Bolu'da Fotoğraf Gezisi

Türkiye'nin önde gelen alışveriş sitelerinden Hepsiburada.com Nikon SLR fotoğraf makinesi alan kullanıcılarına doğa gezisi hediye etti. Yeni makine alan ve fotoğraf çekmeye hevesli şanslı kişilerin haricinde blog yazarı olarak günübirlik geziye ben de davet edildim.

Güzel bir pazar günü geçirmiş oldum. Gezide bir rehber ve fotoğraf eğitmeni de bize eşlik etti. Yıllardır iyi bir fotoğraf makinem var ama birçok teknik detayı bilmiyorum. Hem doğa gezisi yaptım hem de yeni bilgiler öğrendim.

Sapanca Maşukiye'de sabah kahvaltısı için mola verdik.

Taraklı'da Etnografya Galerisi'ni ve eski Türk evlerinin sıralandığı sokakları gezdik. Not olarak belirteyim  müzenin karşısındaki çay bahçesinde 50 kuruşa çay içebilirsiniz.

Müzenin içerisinde antik eşyalar ve giydirilmiş heykeller vardı

Reklamlarda adı geçen 'Mümkünlü' diye bir köy gerçekten varmış ben uydurma zannetmiştim. Taraklı'daki bu ilçe, Şener Şen'li reklamlardan sonra hayli  tanınır olmuş.

Gezimizin ikinci durağı olan Göynük iki yamaç arasına kurulmuş bir yerleşim bölgesi.

Göynük'te kentin sokakları arasında yaptığımız yürüyüşten sonra yokuş yukarı yürüdük ve Zafer Kulesi'ne ulaştık. En üstteki fotoğrafı da orada çekildim. (dilanbozyel çekti)

Kulenin yamacından indikten sonra en son Fatih Sultan Mehmet'in hocası Aksemseddin Hz. Türbesi'ni ziyaret ettik. Sonrasında Göynük'te yöresel yemeklerden yedik.

Aksemseddin Turbesi

Göynük'ten ayrılıp 10 km uzaklıktaki Çubukgölü'ne harekete ettik. Son durağımız burası oldu.Yel Değirmenleri ve el değmemiş doğası ile  Çubuk Gölü tam fotoğraflıktı. Göl kenarı çok soğuk olduğundan üşüdük. Biraz yürüyüp fotoğraf çekimlerinin ardından aracımıza gidip İstanbul'a doğru yola çıktık.

Tüm emeği geçenlere Nikon'a,hepsiburada'ya,proiletisim'e,rehberimiz Ömer Kokal'a ve fotoğraf eğitmenimize teşekkürler.
Doğa ile içiçe, sakin, beni dinlendiren ve bilgilendiren bir pazar günü geçirmiş oldum.